Najprawdopodobniej dotarł do miasta płynąc wodami Dunajca, później Białej i przeskakując do Wątoku. Końcowy odcinek musiał przebyć piechotą – na szczęście posiada sportowy, a więc lekki kajak. Ostatecznie osiadł przy fontannie i pilnuje, aby w Tarnowie nigdy nie zabrakło Czystej Wody.
Autor
Irena Emilewicz
Absolwentka PK, ukończyła wydział architektury, dyplom pod kierunkiem prof. A. Wyżykowskiego oraz ASP, malarstwo pod kierunkiem prof. T. Kotkowskiej-Rzepeckiej.
Od 2017 należy do Polskiego Związku Artystów Plastyków OK a od 2021 do Stowarzyszenia Tarnowskich Artystów Plastyków.
Na co dzień projektuje wnętrza, uprawia malarstwo ścienne i fotografię portretową. W swej pracy twórczej wykorzystuje doświadczenie zdobyte w architekturze. Obserwacja relacji zachodzących pomiędzy obiektami w przestrzeni oraz przestrzenią a użytkownikiem ukierunkowują jej działania.
Zajmuje się malarstwem, fotografią, filmem oraz literaturą, tworząc małe formy prozatorskie. Często porusza się w przestrzeni intermediów. W malarstwie koncentruje się na kolorze i kompozycji. Eksperymentuje z tkaniną ludową. To zainteresowanie zrodziło się kiedy była członkiem „Zespołu Pieśni i Tańca Świerczkowiacy”. W projekcie „Barwnik ojczysty” zrealizowanym w ramach stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, trójwymiarową materię zestawia z formami geometrycznymi. Barwa zaś staje się spoiwem tych odmiennych struktur, czasem współgrających ze sobą, a czasem budujących napięcie w przestrzeni obrazu. Kolejnym medium wyrazu jest fotografia. Tu artystka poszukuje tego co nieoczywiste. W projekcie „Instrukcja” łączy fotografię z autorską prozą, zadając pytanie oto, co kształtuje świadomość? W projekcie „Biosfera”, który zajął drugie miejsce w międzynarodowym konkursie CYBERFOTO, porusza natomiast temat transhumanizmu i kierunku w jakim on zmierza.
Zobacz wideo